Menü
  • Rólunk
  • Kiadó tereink
  • Események
  • Kapcsolat
  • Rezidenseink

    Benedek Tom

    Gyakorlatom olyan témák körül forog, mint a mindennapok, a hétköznapok, a háztartás és a család, a magánélet és a nyilvánosság, valamint a kettő közötti megosztottság. Ezeket a témákat hiperkapcsolt világunk kontextusában vizsgálom, amely megváltoztatja és eltolja jelentésüket, elmosva a kategóriák határait. A festészet számomra olyan eszköz, amelyet a fent említett témák vizsgálatára és feltárására használok, és ehhez a közvetlen és közvetett környezetemből választok témákat. Olyan kérdéseket támasztok alá, mint például, hogyan működik a festészet, amikor minden azonnal elérhető a technológián keresztül, hogyan maradhat releváns a festészet mint médium, és hogyan illeszkedhet a kortárs kommunikáció gyorsan változó formáihoz.
    Instagram

    Fazekas Dániel

    Az például már az első órákban kiderült, hogy Fazekas Dániel számára a művésztelepek all inclusive munkatáborok. A hiedelem ellenére nem mindenki Woodstockot próbálja megismételni az ilyen eseményeken, hiszen a meghívás bizonyos teljesítési kényszert is magával von, különösen akkor, ha valaki a grafikai precizitást teszi praxisa Szent Gráljává. Fazekas tulajdonképpen csak monomániájában emlékeztet a 19. század művészképére, minden más tekintetben a 21. századra lett formatervezve: a traktorgarázsból műteremmé avanzsált mezőgazdasági épület gépparkját saját kompresszorával bővítette, hiszen az ecset lejárt lemez, most az airbrush hódít (az airgun kistestvére, az autófényezők csodafegyvere).

    Részlet Fülöp Tímea: Feljegyzések egy kurátor naplójából című cikkéből az Új Művészeten.
    Instagram

    Kovács Gabriella

    Pályámat kezdetektől a művészet szeretete indította útnak, több kedvelt művészeti ág közül a festészetet éreztem utamnak, így ebből szereztem diplomát. Alkotó embernek tartom magamat, mindig dolgozom valamin, ez a szokás gyerekkorom óta kíséri mindennapjaimat. Jellemző rám a kísérletezés, szeretem a klasszikus és új médiumokat egyaránt, és ezek ötvözetét. Képeimen figurális és absztrakt elemek egyaránt helyet kapnak, mostanában az olaj, vászon technikát részesítem előnyben, de lazúros korszakaim is voltak. Érdekel az installálás is, főleg saját munkáim reprezentálásakor szeretem a rendelkezésre álló kiállítóteret, a mondanivalóhoz hangolni, további akár akusztikus, akár vizuális, vagy tárgyi elemeket segítségül hívva a kiállítótérbe, az atmoszféra megteremtése érdekében.
    Website

    Lakatos Gelléri Barnabás

    Lakatos Gelléri Barnabásnak (1997) még azelőtt sikerült kialakítania védjegyének számító érzéki, egyszerre szimbolista felfogású és expresszív figuralitását, mielőtt lediplomázott volna Radák Eszter festőosztályában a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. Bár a fiatal művész leginkább a 90-es évek esztétikáját ülteti át saját bevallása szerint is a poszt-internet festészetbe, képei mégis jellemzően egy kortalan szimbólumkészlettel operálnak. A művész legfrissebb ciklusának élettel teli és rendkívül színes kompozícióit mesékből, animációs filmekből, mítoszokból, vagy éppen a Bibliából ismert megszemélyesített állatok népesítik be, amiket dzsungelszerűen hálóz be a képek flórája. Lakatos Gelléri Barnabás figurái mélyen a kultúránkba ivódott ősi, univerzális szimbólumok, amelyek egyfajta magánmitologikus olvasat mellett számos más értelmezési keretben is olvashatók. A fiatal festő ráadásul egyre radikálisabb, szabadabb, oldottabb gesztusfestészeti eszközökkel formálja meg alakjait legújabb vásznain, amik az egyik legismertebb és legmeghatározóbb magyar mondát, a Csodaszarvas történetét mesélik újra.
    Website

    Marosi Panni

    Munkáim középpontjában a minket körülvevő dolgok, például intim, belső terek és személyes jelentéssel bíró tárgyak feltárása áll. Érdeklődésem középpontjában a személyes identitás és annak tárgyakon keresztül történő leképezése van. Elsősorban olaj- és akrilfestékkel dolgozom, klasszikus technikával, hangsúlyt fektetve a színekre és a visszatérő motívumokra.

    Mélyen inspirálnak a különböző népek hagyományos művészeti formái. A minták váltakozó ritmusban történő ismétlődése az egyik fő jellemzője a munkáimnak, mint például az észak-afrikai, keleti és hasonló motívumok, amelyeket utazásaim során fedeztem fel. Folyamatosan számtalan vázlatot és fotót készítek a csempéken és a hagyományos fazekasságokon található mintákról és motívumokról, hogy bővítsem a motívumgyűjteményemet. Ezek a különböző jelentésű minták szolgálnak inspirációként festményeimhez.

    Képzeletbeli tereket, fiktív belső tereket és csendéleteket hozok létre különböző minták felhasználásával. A sok különböző motívumot egy kompozícióban mutatva, új jelentést és kontextust adva nekik. A klasszikus kategorizálás sok lehetőséget sugall a kortárs adaptációra. Magának a festészetnek az erényeihez ragaszkodva a színek, a laposság és a formák egyszerűsítése révén igyekszem egy érzékeny, nosztalgikus hangulatot teremteni, ahol bármi lehetséges. Ezeken a műveken keresztül szeretnék kapcsolatot találni az emberekkel, elmerülni a különböző kultúrák, nemzetek világában. Szeretnék egy másfajta gondolkodásmódot sugallni a minket körülvevő mesterséges, ember alkotta világ töredékeiről.
    Website